Κατηγορίες

5 οφέλη στην υγεία μας όταν τρώμε Overnight Oats

5 οφέλη στην υγεία μας όταν τρώμε Overnight Oats
Τα overnight oats μας έρχονται από το εξωτερικό και αποτελούν μία εξαιρετική επιλογή για ένα γευστικό και υγιεινό πρωινό. Πρόκειται για βρώμη μέσα σε γιαούρτι ή γάλα, η οποία μπαίνει σε βάζο μαζί με άλλα υλικά της αρεσκείας μας, όπως φρούτα, φυστικοβούτυρο και ξηρούς καρπούς και μένει στο ψυγείο όλο το βράδυ, ώστε να “φουσκώσει” και να την καταναλώσουμε έτοιμη το πρωί. Είναι σούπερ γευστική και έχουμε 5 επιπλέον λόγους για να την εντάξουμε στην καθημερινή μας ρουτίνα.

1. Θα νιώθετε χορτάτοι για περισσότερο.
Χάρη στις φυτικές ίνες που περιέχει θα σας δώσει όλη την απαιτούμενη ενέργεια για να ξεκινήσετε την ημέρα σας δυναμικά, ενώ θα νιώθετε το αίσθημα κορεσμού, για τουλάχιστον δύο με τρεις ώρες. Για την ακρίβεια η βρώμη είναι η τρίτη τροφή στο δείκτη κορεσμού, που σημαίνει ότι οι τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες παραμένουν στο στομάχι μας για περισσότερη ώρα, συνεπώς πεινάμε λιγότερο.

2. Συμβάλλει στην απώλεια βάρους.
Αν τα πρωινά συνηθίζατε να καταναλώνετε τοστ και αυγά για παράδειγμα ή πίτες, όσο νόστιμα κι αν είναι, κρύβουν κάποιες επιπλέον θερμίδες. Εάν τώρα αντικαταστήσετε αυτό το πρωινό, ακόμα και τρεις φορές την εβδομάδα με overnight oats, θα μειώσετε σημαντικά την πρόσληψη θερμίδων, αφού ένα βάζο έχει περίπου 150 θερμίδες, ενώ παίζουν ρόλο φυσικά και όσα υλικά προσθέσετε στην πορεία. Σε κάθε περίπτωση όμως, υιοθετώντας αυτήν τη ρουτίνα, μακροπρόθεσμα σίγουρα θα χάσετε ή θα σταθεροποιήσετε το βάρος σας.



3. Θα προωθήσετε την καλή υγεία της καρδιάς.
Καταναλώνοντας βρώμη στο πρωινό σας και με τη λογική ότι αντικαθιστάτε μία πιο λιπαρή εναλλακτική, μειώνετε την ποσότητα των κορεσμένων λιπαρών, που λαμβάνετε ανά ημέρα, κάτι που θα μπορούσε να ενισχύσει την υγεία της καρδιάς με την πάροδο του χρόνου. Επιπλέον, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο European Journal of Clinical Nutrition  ανακάλυψε μια συγκεκριμένη ίνα βρώμης, τη β-γλυκάνη, η οποία έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης κατά 10% και η οποία συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

4. Θα ενισχύσετε την καλή λειτουργία του εντέρου.
Και πάλι, χάρη στην περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, η βρώμη βοηθά στην καλή λειτουργία του εντέρου, ώστε αυτό να λειτουργεί περισσότερο “τακτικά”. Σε γενικές γραμμές, καλό είναι να στοχεύετε στην πρόσληψη τουλάχιστον 28 γραμμαρίων φυτικών ινών κάθε μέρα και δεδομένου ότι ένα φλιτζάνι βρώμης περιέχει περίπου 9 γραμμάρια, τρώγοντας την στο πρωινό σας, καλύπτετε τις καθημερινές σας ανάγκες σε αρκετά μεγάλο ποσοστό.

5. Θα έχετε καλύτερη διάθεση.
Είναι γνωστή η σύνδεση μεταξύ εντέρου και εγκεφάλου. Η καλή λειτουργία του εντέρου έχει κατά συνέπεια άμεσο αντίκτυπο στη διάθεση σας. Είναι επίσης γεγονός, πως έως και το 90% της σεροτονίνης που παράγεται από το σώμα μας, δηλαδή της ορμόνης που σταθεροποιεί τη διάθεση, βρίσκεται στο έντερο. Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη ότι πολλές φορές καταλήγουμε να έχουμε άσχημη διάθεση, όταν αισθανόμαστε το στομάχι μας πρησμένο και το έντερο μας ερεθισμένο. Τα overnight oats είναι πλούσια σε ανθεκτικό άμυλο, το οποίο είναι ένας τύπος πρεβιοτικών ινών, που ο οργανισμός δεν χωνεύει. Ως αποτέλεσμα, περνά κατευθείαν από το πεπτικό σύστημα στο έντερο. Στη συνέχεια, τα βακτήρια του εντέρου ζυμώνουν τις ίνες που, απλά, βοηθούν στη δημιουργία ενός υγιούς περιβάλλοντος του εντέρου και κατά συνέπεια μίας καλύτερης διάθεσης.







Προσθέστε το δικό σας σχόλιο


Θέλετε να ή να ;